28 november 2012

Protest actie tegen sluiting Noordelijke PI ‘s

De PvdA heeft vanmiddag tijdens de demonstratie bij de PI in Ter Apel haar zorg uitgesproken over de dreigende sluiting. De werkgelegenheid van ruim 300 medewerkers staat op het spel.

Nadat in het verleden al belangrijke werkgevers als MB en het Navo depot uit de gemeente vertrokken, dreigt nu hetzelfde te gebeuren met de PI. Wij vinden dat onacceptabel en onnodig. Er zijn absoluut alternatieven die ervoor kunnen zorgen dat de PI open blijft. Vreemdelingen, buitenlanders, langgestraften en arrestanten kunnen terecht in de PI in Ter Apel. Bovendien is goed gevangenis personeel in het Westen lastig te vinden en hebben we deze mensen juist in de PI Ter Apel ruim voor handen. Er werd niet alleen in Ter Apel gedemonstreerd, 3 bussen vol met PI. medewerkers zijn in alle vroegte vertrokken richting Den Haag om met minister Teeven te praten. De PvdA heeft de medewerkers vanmiddag aangegeven zich hard te maken voor behoud van hun werkgelegenheid!