10 maart 2016

Mobiele bereikbaarheid

De PvdA Westerwolde (fractie Vlagtwedde) heeft opnieuw vragen gesteld over de mobiele bereikbaarheid in bepaalde delen van de gemeente. Het is inmiddels twee jaar geleden dat onze fractie dit onder de politieke aandacht heeft gebracht.

Onze fractievoorzitter Richart Joling vroeg zich af of het college had of het college van B&W is in gegaan op de oproep van minister Kamp om in overleg te gaan met provincies/buurgemeenten. Het college heeft inderdaad gesprekken gevoerd, maar heeft toegezegd opnieuw met andere gemeenten in overleg te gaan. Daarnaast gaat de gemeente Vlagtwedde in gesprek met providers om de mobiele bereikbaarheid in het gebied te verbeteren.

PvdA Tweede Kamerleden Tjeerd van Dekken en Joyce Vermue hebben eveneens vragen gesteld aan minister Kamp over de bereikbaarheid in o.a. Vlagtwedde. Dat laat wederom de kracht van een landelijk georganiseerde partij zien: op verschillende niveaus kan men in afstemming zaken onder de politieke aandacht brengen.